MÁRK JÓZSEF OFM

Születtem: Csíkszenttamáson, 1927.09.28. - Iskolai végzettségem: Ferences Teológia - Állapotom: Nyugdíjas ferences pap vagyok, a csíksomlyói ferences kolostorban.

P. Márk József OFM szerzetesi élete dióhéjban.

2018. augusztus 30. 20:36 - Márk József


      Csíkszenttamáson születtem 1927-ben. 1945-48-ban tanítóképzőt végeztem Csíksomlyón.  Itt megismertem a ferenceseket, 1946 szeptember 1-én felvételt nyertem a ferencesekhez. 1948-ban végeztem egy évet a vajdahunyadi ferences teológián. 1949 november végén hatóságilag elüldöztek a teológiáról. Ettől kezdve négy éven át a világban éltem, mint kisfogadalmas testvér.  Ebből három évet munkaszolgálatos katonai állapotban töltöttem.

            1953-tól 58-ig folytattam a teológiát Désen a ferences lágerközösségben. Klándesztin teológia volt, mert nem bírt állami jóváhagyással. 1957-ben pappá szentelt Márton Áron püspök úr.  1961 őszétől  a dési  plébánián kápláni tisztséget viseltem. -  1967-ben kihelyezést nyertem a zágoni plébániára, mint kisegítő lelkész.

             1969 december 1-ével kinevezést kaptam Csíksomlyóra, mint kisegítő lelkész. Ettől a dátumtól számítva itt vagyok Csíksomlyón, immár 49 éve. (2018).  Ez a hosszú idő, itt Somlyón, a kegyhely fenntartásában, az ünnepek, búcsúk rendezésében és a Szűzanya tiszteletének gyarapításában telt el. 1990-es évektől, az elvett kolostor visszaigénylése, az ingatlan vagyon visszaszerzése, a pünkösdi búcsú újjászervezése, a templomlátogató hívek kiszolgálása szerzett nekünk igen sok munkát, de még több lelki örömöt.

            2000-ben nyugdíjba mentem, de helyben maradtam. Azóta a szolgálatos ferences papság kisegítésében munkálkodom. Gyóntatás, - szinte állandóan, - a belső ügyekben való kisegítés és mindenek fölött a ferences lelki élet teljesebbé tétele. Most már nem foglal le a rohanó élet. Több idő jut imára, elmélkedésre, jámbor életre. Istennek legyen hála! – Jelszavam:  Mindent Isten nagyobb dicsőségére és a boldogságos Szúz Mária tiszteletére.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://blogmark.blog.hu/api/trackback/id/tr7414544502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása